Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מיסי רכוש בישראל: הסבר על המיסים השונים הקשורים לקנייה, בעלות ומכירה של נכסים

השקעה בנדל"ן בישראל יכולה להיות מיזם משתלם, אך חיוני להבין את השלכות המס הכרוכות בכך. ממסי רכישה ועד מיסי רווח הון, מסים שונים חלים על שלבים שונים של בעלות על נכס.

מס רכישה

בעת רכישת נכס בישראל תחויב במס רכישה, הידוע גם כמס שבח. שיעור המס משתנה בהתאם למספר גורמים, לרבות מיקומו של הנכס, ערכו ומעמדך כרוכש (רוכש לראשונה, משקיע וכו'). המס מחושב בדרך כלל על סמך מחיר הרכישה של הנכס וישולמו תוך 50 יום מרגע החתימה על הסכם הרכישה.

מס שבח

מס שבח חל כאשר אתה רוכש נכס ומבצע בו שיפורים, מעלים את ערכו. המס מחושב על פי עליית הערך הנובעת מההשבחות והוא ישולם בעת מכירת הנכס.

מס ערך מוסף (מע"מ)

מע"מ חל על רכישת נכסי מגורים חדשים בישראל. שיעור המע"מ הנוכחי הוא 17%, מחושב לפי מחיר הרכישה של הנכס. בשונה ממס רכישה, מע"מ ישולם למוכר והוא כלול במחיר הרכישה.

ארנונה

ארנונה היא מס עירוני המשולם על ידי בעלי נכסים בישראל. המס מבוסס על גודל הנכס, מיקומו ושימושו, ויש לשלם לעירייה המקומית על בסיס דו-שנתי או רבעוני.

מס רווחי הון

מס רווחי הון חל כאשר אתה מוכר נכס בישראל. שיעור המס משתנה בהתאם לשווי הנכס, משך הזמן שהיית בבעלותו וסטטוס התושבות שלך. עבור תושבי ישראל שיעור המס עומד בממוצע על כ 25%.

מס הכנסה על שכירות

אם אתה משכיר את הנכס שלך, תחויב במס הכנסה מהשכרה. שיעור המס הוא פרוגרסיבי, החל מ-10% עבור הכנסה עד סף מסוים ועולה ל-47% עבור מדרגות הכנסה גבוהות יותר.

פטור ממס רווחי הון לנכסי מגורים

תושבי ישראל עשויים להיות זכאים לפטור ממס רווחי הון בעת מכירת נכס למגורים אם מתקיימים תנאים מסוימים. לדוגמה, הנכס חייב להיות מקום המגורים העיקרי של המוכר, ועליו להחזיק בו למשך תקופה מינימלית.

הטבות לרוכש דירה ראשונה

רוכשי דירה ראשונה בישראל עשויים להיות זכאים להטבות שונות, לרבות שיעורי מס רכישה מופחתים ופטורים ממס שבח. הטבות אלו מכוונות להפוך את בעלות הבית לנגישה יותר למשפחות צעירות וליחידים.

 

 

למידע נוסף וייעוץ מקצועי על מכירה או קניה של נכס חייגו עכשיו:

ערן רוזנברגר 054-933-8667‏

אולי יעניין אותך?

טיפים למוכרי נכסים מאת חביבה איל

טיפים למוכרי נכסים מוכרים את הנכס? שימו לב! אציג בפניכם כמה טיפים ועצות, אשר ימנעו טעויות ויחסכו מכם אכזבה ומפח נפש בתהליך המורכב של מכירת

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 174 ביקורות
×
js_loader
Facebook ג גוגל
4.9
מבוסס על 82 ביקורות
×
js_loader