Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ביצה או תרנגולת? למכור או לקנות?

מה שמאוד מפליא זה שיש זוגות שממש ברור להם שהם צריכים קודם לקנות דירה, כי אם הם ימכרו אז איפה הם יגורו, ומזניחים את המכירה.
מנגד יש זוגות שממש ברור להם שהם צריכים קודם למכור, כי איך הם יקנו בית אחר, אם הם עדיין לא מכרו.
שני דעות מנוגדות, שכך צריך להיות.

כמובן שמתחילים בתהליך המעבר באופן טבעי לפי שיקול דעתם.

ישנן כמה וכמה נקודות שהחלטתי להניח כאן לפניכם רגע לפני..

1. המשכנתא – קודם כל, בין אם יש משכנתא על הבית הנוכחי ובין אם אין, בין אם תגררו את המשכנתא הקיימת, בין אם תקחו משכנתא חדשה.. צריכים לדעת בוודאות כמה הבנק מאשר.
כמה הבנק מאשר לכם ? עוד חצי מליון, עוד מליון, עוד 2 מליון ? לא פעם אני שומע ״אני אסתדר עם הבנק..״ תמיד יש הפתעות אחרי המשפט הזה, לטובה ולפעמים לרעה.

2. כמה שווה הנכס שלכם – משפרי דיור משקיעים לשווא זמן יקר אנרגיה טלפונים בירורים מסתובבים בוחנים מעייפים ומתעייפים, מכיוון שדירתם שווה 2 מליון וקיבלו אישור לעוד חצי, אז מה הבעיה לחפש דירה ב2 וחצי ???
הכלל הוא .. הנכס שלכם שווה כמה שקונה x מוכן לשלם עבורו בזמן נתון.
יש הבדל בין אתר אינטרנט כלשהו שמחשב לכם מחיר, ליועץ שמכיר את האיזור ראה את הדירות מכיר את העסקאות ואת השינויים בין סוגי הבניה וששם את האצבע על המחיר הנכון, בין יותר בין פחות, ובנוסף, תכבדו את הבית שלכם, הוא איננו בקבוק קולה שעובר בקופה 6.90₪ אלא יכול להמכר בטווח מחירים מסויים שהמטרה שלכם היא למקסם את התוצאה. נקודה.

3. זמנים – ׳מתי פינוי ?׳ ׳מתי כניסה ?׳ ׳כניסה מיידית׳ ׳פינוי גמיש׳ וכו׳.. כל אלו מונחים מאוד ערטילאיים, מאוד מופשטים, כשצריך לעבור לבית אחר, לבית חדש, לא רק למכור ולחזור לשכירות או רק לקנות ולצאת משכירות, זה כבר ניהיה יותר מורכב. ״כבר ראיתי דירה בול כמו שאני רוצה, אבל לצערי, לי לא היה קונה והיא כבר נמכרה״ מאוד לא נעים, ״כבר מכרתי, וחתמתי חוזה, וקבענו פינוי, אני חייב לקנות דירה תראה לי מהר דירות״ מאוד מאוד לא נעים, וכמובן ״כבר קניתי, וחתמתי חוזה, ואני חייב למכור מהר, כי אני צריך להעביר תשלומים למוכר״ בכלל לא נעים…

4. מחירים – שווי הנכס שלנו+כמה הון יש לנו/תוספת שהבנק אישר לנו=בכמה נקנה.
מאוד פשוט, לא מסובך, קל להבין.
האמת היא ששוב ראש קטן, ולמה?
טווח המחירים משתנה בין השיווק למחיר בפועל, לכם כמוכרים ולהם כקונים.
אלא מה, שגם בקניה הוא אינדיבידואלי מאוד, לכם כקונים, ולהם כמוכרים.
כשמגיע קונה וזורק לכם הצעת מחיר לא מחייבת של 100-150 אלף מתחת למחיר השוק ואתם חסרי אונים מתנצלים ומבקשים סליחה על הדרישה המוגזמת שלכם, או להבדיל צוחקים לו בפנים ואומרים לו שימצא לו פראייר אחר, הגעתם לאותה תוצאה-לא מכרתם, ואין כסף.
ו…כשאתם הולכים לראות דירה ונותנים הצעת מחיר לא מחייבת של 100-150 אלף מתחת למחיר השוק, והמוכר, או שמתנצל ומבקש סליחה על דרישתו המוגזמת, או להבדיל צוחק לכם בפנים אומר לכם שתמצאו לכם פראייר אחר, הגעתם לאותה תוצאה-לא קניתם, ואין בית.

לכן צריך לעשות את זה יחד, כדי להרוויח גם במכירה וגם בקניה, וכמו שבכל תחום יש צורך מקצועי אם זה בתזונה או בספורט, בחינוך או ברפואה, לקחת איש מקצוע שעושה את זה כל יום כל היום כי הוא בטוח יוציא אתכם עם התוצאה הטובה ביותר.

הסופר מנשה בטיטו

אולי יעניין אותך?

טיפים למוכרי נכסים מאת חביבה איל

טיפים למוכרי נכסים מוכרים את הנכס? שימו לב! אציג בפניכם כמה טיפים ועצות, אשר ימנעו טעויות ויחסכו מכם אכזבה ומפח נפש בתהליך המורכב של מכירת

נדלן חרבות ברזל

מצב שוק הנדלן בתקופת המלחמה

שוק הנדל"ן הישראלי, הידוע בחוסן ובדינמיות שלו, מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים במהלך מלחמת חרבות ברזל. כיועצי נדל"ן, חשוב לנו להבין את הניואנסים של השוק,

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 174 ביקורות
×
js_loader
Facebook ג גוגל
4.9
מבוסס על 82 ביקורות
×
js_loader